X
سبد خرید خالی می باشد
ﺳﻪشنبه 17 مرداد 1402
تعداد بازدید: 119
تعداد نظرات: 0

روغن هسته میوه نخل توکوم

روغن هسته میوه نخل توکوم
درخت "نخل توکوم" یا "نخل توکوما" گیاهی بومی در جنگل های بارانی آمازون و برزیل است. این درخت دارای میوه های خوراکی است. روغن های استخراج شده از هسته این میوه در لوازم آرایشی استفاده می شود.

روغن هسته میوه نخل توکوم

درخت "نخل توکوم" یا "نخل توکوما" گیاهی بومی در جنگل های بارانی آمازون و برزیل است. این درخت دارای میوه های خوراکی است. روغن های استخراج شده از هسته این میوه در لوازم آرایشی استفاده می شود.

روغن هسته توکوما حاوی غلظت بالایی اسید لوریک است و در گروه روغن های لوریک طبقه بندی می شود.

میریستیک و اسیدهای چرب اولئیک همراه با لوریک اسیدهای چرب اولیه موجود در توکوما هستند. روغن دانه اسید لوریک به دلیل خاصیت ضد باکتری، ضد التهاب و اثرات مرطوب کنندگی میریستیک اسید, یک نرم کننده مفید با خاصیت مرطوب کنندگی و و بازسازی کننده می باشد.

روغن هسته توکوما حاوی مقادیر بسیار بالایی از اسیدهای چرب اشباع شده (مشابه روغن نارگیل) است که ارزش ید پایین آن را توضیح می دهد.

مانند روغن نارگیل، روغن هسته توکوما نیز می تواند به عنوان روغن پخت و پز، در صنعت آرایشی و بهداشتی و صابون سازی استفاده شود.

پرو ویتامین A و توکوفرول اصلی ترین ویتامین های موجود در هسته توکوما هستند.
روغن -Aتوکوفرول )ویتامین ( E یک آنتی اکسیدان است که می تواند به جذب اشعه UV کمک کرده و از آسیب ناشی از رادیکال های آزاد به پوست جلوگیری می کند. علاوه بر این، اثر ضد التهابی روی پوست دارد. توکوما، درست مانند کره مورومورو، سرشار از پرو ویتامین A است.
روغن هسته توکوما به عنوان یک سیلیکون گیاهی نیز شناخته می شود و مانند نرم کننده عمل می کند. ترکیبات مبتنی بر سیلیکون به صاف و نرم شدن پوست کمک می کنند و در عین حال حس درخشندگی به پوست می دهند. روغن هسته توکوما یک لایه محافظ مانند سیلیکون روی پوست تشکیل می دهد بدون اینکه به تبادل چربی آسیب برساند و منافذ را مسدود کند و تبادل لیپید پوست آسیب نمی بیند.

یکی دیگر از فواید مهم پوست روغن هسته توکوما، بازگرداندن خاصیت ارتجاعی پوست است. الیاف الاستیک به پوست توانایی کشیده شدن و بازگشت به شکل اولیه خود را می دهد و ظاهری صاف به آن می بخشد. با افزایش سن به دلیل کاهش تولید این الیاف، پوست به تدریج خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد. استفاده موضعی از روغن هسته توکوما می تواند با افزایش تولید کلاژن و الاستین به بهبود خاصیت ارتجاعی پوست کمک کند. نتیجه به‌طور مشهودی پوست صاف‌تر و محکم‌تر است. همچنین ممکن است به دلیل وجود اسید لوریک، اثر مرطوب کنندگی عمیق آن و بهبود خاصیت ارتجاعی پوست، به کاهش علائم کشش کمک کند.

تصاویر
  • روغن هسته میوه نخل توکوم
ارسال نظر جدید

نام

ایمیل

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:


با ما در تماس باشید!

 

تلفن مشاوره محصول: 43449560 – 013

آدرس فروشگاه

دفتر مرکزی

استان گیلان | منطقه آزاد انزلی | مجتمع تجاری برند سنتر | طبقه اول | واحد 46

تلفن دفتر فروش: 43449560 – 013

دفتر تهران

امیر آباد شمالی | بالاتر از جلال آل احمد | خیابان ششم | پلاک 24| طبقه دوم

تلفن: 88353392